vSphere 6.7, don't say Thank You, Eat Ass.

VMware vSphere 6.7

אז לא כתבתי כבר יותר מחודש שזו ההפסקה הכי ארוכה מאז שהתחלתי לכתוב כאן והרגשתי קצת יבש ושאיבדתי את הקול שלי אבל אז פתאום VMware הכריזו על vSphere 6.7 וחשבתי לעצמי שהופה הנה יש הזדמנות לכתוב לכם קצת. לצערי נראה לי שיצאה להם הכרזה מאד פרווה, היות ואנחנו כבר שנה וחצי אחרי ההשקה של vSphere 6.5 ציפיתי למשהו קצת יותר סקסי.

אל תבינו אותי לא נכון, יש כל מני חידושים ושיפורים מעניינים אבל, מכירים את זה שבסדרה שאתם אוהבים יש פרק שהוא חלבי לגמרי שרק משאיר כל מני קצוות פתוחים ובדיעבד הבנתם שזה רק פרק שמכין את היסדות לאיזה פרק פיצוץ אחר כך? אז נראה לי שזה מה שהם עשו כאן.

חידוש אחד שכן מצא חן בעיני הוא השילוש של vrealize Oprations אל תוך ה vCenter.

זוכרים שרק בפוסט האחרון כתבתי לכם על ה management pack שלנו עבור vROPs? אז עכשיו בגרסא 6.7 ניתן לקבל את הדו"חות של vROPs בתוך ה vCenter. נכון, רק חלק מהדו"חות אבל הרבה יותר נוח לעבוד מול כלי אחד ורק מדי פעם להזדקק בעצם לעבור לכלי המלא בחלון נפרד לניתוח יותר מעמיק.

יכולת נוספת שנראית לי חשובה היא היכולת לשלוט בהגדרות EVC עבור כל מכונה וירטואלית בנפרד.

נזכיר רגע על מה מדובר כי בדרך כלל רק הפריסייל שבקהל זוכרים לבדוק את זה בכלל, יכולת EVC או Enhanced vMotion Capability בעצם איפשרה vMotion של שרתי וירטואליים בין הוסטים בעלי מעבדים מדורות שונים על ידי רידוד יכולות המעבדים למכנה המשותף הנמוך.

עבור מרבית הקהל הפוטנציאלי מדובר רק על יכולת גמישה יותר למיגרציות מקלאסטרים בעלי מעבדים ישנים לקלאסטרים בעלי מעבדים חדשים אבל  עבור מספר קטן של לקוחות שצריכים EVC על מנת לעבוד בקלאסטר מעורב אבל עדיין צריכים איזה פיצ'ר ספציפי של המעבדים החדשים יותר הכלי הזה יענה על הצורך. מובן שצריך לוותר על גמישות מסוימת במקום אחר והשרתים הוירטואליים עבורם תופעל היכולת יהיו מסוגלים לדלק רק בין השרתים החדשים יותר בלאסטר ולא על כולו.

שיפור נוסף שבאמת באמת נראה יותר כמו הכנה לעתיד מאשר יכולת ריאלית לשימוש מיידי בא לידי ביטוי בתמיכה החדשה של RDMA או remote direct memory access.

השימוש ב RDMA מאפשר זמני תגובה אולטרה מהירים בתקשורת בין שרתים שכן שרת אחד בעצם מקבל גישה ישירה לכתיבה על ה RAM של שרת אחר.

יש עוד ראשי תיבות שצריך להכיר – RoCE או RDMA over Converged Ethernet שכן על מנת לתמוך ב RDMA השרתים צריכים לתמוך ה RoCE. באופן כללי כתיבה משרת אחד מדלקת על ה IO stack ומתבצע ישירות ל RAM של שרת אחר.

אצלנו ב Infinidat ככה אנחנו מיישמים הגנה על כתיבות, כל write IO מרופלק באמצעות RDMA על גבי Infiniband.

אני לא בטוח במאה אחוז כמה יכולת זו רלוונטית עבור שרתים וירטואליים כי התקשורת בין הוסטים די מלוכלכת ורועשת  מה גם שכרגע, אם אני לא טועה, עבור אותם שרתים שעושים שימוש ב RDMA אין תמיכה בו זמנית ב vMotion. אני מאד מקווה שאני לא מטעה את הקהל הקדוש שלי כאן כי אני לא מוצא את הרפרנס בו קראתי את זה לראשונה.

יש עוד כל מני שיפורים ושדרוגים אבל כאמור לא משהו מהפכני לדעתי, קצת כמו השקה של iPhone חדש. כלומר כן, תומכים עכשיו גם ביותר משאבים בשרתים מוגני FT אבל האם זו מהפכה? כנראה שלא.

איציק רייך מ ExtremeIO כתב פוסט יפה על החידושים ב UNMAP

כמו כן מצאתי את הפוסט הזה שמתאר איך להתגבר על המגבלות בשדרוג ל 6.7 במידה ויש לכם מעבדים ישנים שלא נתמכים רשמית.

הוסט הזה מתייחס ספציפית לשרתי Dell R710 אבל אלא אם אני מפספס משהו אז הוא רלוונטי גם לשרתים אחרים.

בדיוק כמו שכתוב בפוסט עצמו, זה שאפשר לא אומר חלילה שכדאי ובטח לא אומר שנתמך, ולכן אני מצטרף אל כותב הפוסט בהמלצה לבצע את התהליך רק לסביבות מעבדה וכו' על מנת שלא להסתכן בהרצה של סביבות ייצור בלי תמיכה רשמית של היצרן.

*** עריכה ***

מצאתי עוד משהו שאולי יכול להיות מעניין עם תיאור מאד מעמיק ומפורט כאן בבלוג של וויליאם לאם.

בסביבות VDI קיימת יכולת לבצע Instant Clone ועכשיו יכולת זו נפתחת באופן מסודר גם לסביבות שרתים וירטואליים.

אני לא בטוח במאה אחוז כמה זה רלוונטי לסביבות פיתוח ובדיקות כמו שהם חושבים שזה, בעולם שכבר מכיר פתרונות שמשלבים שכפול סביבות מהיר על בסיס Snapshot מצד מערכות האחסון או בכלל פתרונות שלא נזקקים לשכפול שרתים בכלל כמו סביבות Container אבל  עדיין זו יכולת nice to have שכדאי לזכור שקיימת.

אל נא תאמר לי ביי ביי, אמור רק להתראות

Matt Watts מחברת NetApp כתב פוסט מעניין בבלוג הפרטי שלו, watts-innovating.com שנקרא  Stop ending with a Thank You?

אני מקווה שהלינק עובד תקין, אני כותב הפעם מיפן ויש איזו בעיה עם הDNS כאן, בכל מקרה זו הסיבה שכתבתי גם את השם המלא של הבלוג וגם של הפוסט כדי שתוכלו לחפש בעצמכם.

באופן בסיסי, לא מדובר באיזה פוסט ארוך ומלא פנינים מעמיקות של חכמת חיים אבל הוא מתמקד בעיצה אחת פושט להבנה ולישום. נניח ואתם מכינים מצגת לכנס או סתם לפגישה חשובה עם הלקוח, למה אתם תמיד מסיימים עם שקף "תודה" או "שאלות?"

הרי זה לא מה שאתם רוצים שהלקוח יזכור, הרי זה לא מה שאתם רוצים שהקהל יעשה, יש לכם מסר להעביר ויש לכם איזה action item שאתם רוצים להניע את השומעים לקראתו לא? אז סיימו בזה. זה יבדל אתכם מכל מצגת אחרת שהלקוח ראה באותו יום ויגביר את הסיכוי שלכם לתוח דיאלוג אמיתי לגבי ה PoC או פגישת המשך או דיון תקציבי או מה שזה לא יהיה שאתם רוצים בשביל הבא שלכם. תגידו תודה בהצלחה כי באמת תודה לכולכם שהקשבתם…ועכשיו תגידו מה אתם רוצים שהקהל שלכם יעשה.

לכו תאכלו תחת

אגב יפן, אכלנו הערב ארוחת ערב טעימה מאד אבל לטעמי לא משביעה אז אחר כך הלכנו גם לשתות בירה במקום נחמד, סגנון קליל כזה, שותים בעמידה מעל ארגזים, והזמנתי כמה שיפודונים כדי למלא את הבטן כמו שצריך. כשהגענו לא ידעתי שהמקום מתמחה רק בחלקי בשר מוזרים (שימו לב לתפריט)

זו פעם ראשונה שלי כאן בטוקיו ואני די הרפתקן באוכל מטבעי אז אמרתי למלצר פשוט להבי לי מה שנראה לו מתאים.

השיפוד התחתון ביותר הוא שיפוד מעי וזה שמעליו הוא שיפוד קיבה שניה ככה שאם מישהוא שולח אתכם יום אחד "לך תאכל תחת" אז תדעו שתחת זה טעים אבל צמיגי וקיבה זה ממש לא טעים. שלא תגידו שלא לומדם שום דבר בבלוג הזה!

WhatsApp Image 2018-04-24 at 17.05.54

מסיים הפעם בהזמנה למשוב, תכתבו לי מה דעתכם על מה שאני עושה כאן בשבילכם, זה חשוב לי!

ניר מליק

7 מחשבות על “vSphere 6.7, don't say Thank You, Eat Ass.

  1. היי ניר,
    אתחיל מהסוף(משוב), לדעתי אתה עושה עבודה יפה, זה תמיד מעניין ואף פורה לקרוא את דעותיהם ומעלליהם 🙂 של מומחי התשתיות כאן בארץ.

    לגבי ההשקה של vSphere 6.7, השנה הם עשו אותה וירטואלית(vForum) וצנועה מה שהעיד לפי דעתי על התוכן הכלול בה.
    יחד עם זאת יש כמה דברים שנחשבים אצלי כגולת הכותרת של ההשקה(למרות שאני לגמרי מבין למה בחרת להציג דווקא את vROp,RDMA…):
    1. HTML5 web client – תומך בכ95% מכלל היכולות(כולל כמובן את VUM,vSAN,וכו'…) של הWeb Client הישן מבוסס הפלאש ואף הגדרה של אפשרויות מסויימות נתמכת אך רק ממנו (לא נתמכת מהקליינט מבוסס הפלאש שזאת ד"א הגרסה האחרונה שבה הוא עדיין יתמך).
    2. Embedded PSC with Enhanced Linked Mode – המאפשר חיבור של מספר vCenters עם PSC מובנה תחת ישות ניהולית אחידה(Web Client) מה שבעצם לא היה אפשרי קודם וחוסך המון טרחה וזמן (הקמה,תחזוקה,גיבוי ושחזור מסובכים יותר).
    3.Support for WSFC Using vSAN iSCSI Service
    4. TPM 2.0 ו- vTPM

    יש עוד כמה וכמה דברים שהם שמרו לupdate1 שלvSphere 6.7 כמו למשל פתרון הגיבוי החדש שאמור להחליף את הVDP(בזמנו הכריזו כי הגרסה האחרונה תתמוך עד 6.5) מה שאותי די עיצבן, לדעתי הם היו צריכים לחכות עם ההכרזה של 6.7 עד שכל החידושים יהיו בדוקים ומוכנים ל"שיווק".

    "הרי זה לא מה שאתם רוצים שהלקוח יזכור, הרי זה לא מה שאתם רוצים שהקהל יעשה, יש לכם מסר להעביר ויש לכם איזה action item שאתם רוצים להניע את השומעים לקראתו לא?"
    בחרת לסיים את הפוסט שלך עם המשפט "אז תדעו שתחת זה טעים אבל צמיגי וקיבה זה ממש לא טעים" לא נראה לי שבאמת התכוונת לזה שנזכור מתוך הפוסט הזה ש"ניר אכל תחת…" 🙂 לפעמים כשעובר הזמן ונזכרים בתוכן של פוסט מסויים דברים יכולים לצאת מהקשרם :)) (כמובן נכתב אך ורק בנימה הומוריסטית!)

    אהבתי

    1. מקס הערות נהדרות ותודה על המשוב!
      אתה צודק לגמרי יש עוד מליון חידושים ואפשר למצוא כאן בקישור רשימת קישורים מצויינת למלא מאמרי סקירה אחרים, כל אחד מתמקד במה שמעניין אותו ויש גם אנשים יותר רציניים ממני שטרחו לכתוב על כל הרשימה 🙂 https://www.vcdx200.com/2018/04/whats-new-in-vsphere-67.html

      אהבתי

כתיבת תגובה