מיניפוסט – NetApp HCI and the IBM Travel ban

NetApp HCI

אני לא מת על פתרונות HCI אבל אני מאד אוהב את הפתרון של SolidFire ולכן חיכיתי די בהתרגשות להכרזה של NetApp על פתרון ה HCI שלה.

ההכרזה הגדולה הגיעה אתמול והתחושה הראשונית שלי היתה תחושה של החמצה, אין מספיק מידע מעניין ומפורט לגבי המוצר עצמו ולכן התחושה שלי מתמקדת בעיקר באופן ההכרזה ולדעתי NetApp לא עשתה עבודה טובה כאן, זה מוצר שאמור להיות מאד סקסי, מיצרן מאד מעניין, בתחום טכנולוגי מאד לוהט בימינו ואפילו לחברים ב Tech ONTAP לקח 18 דקות להתחיל לדבר על המוצר עצמו ועד סוף ה podcast לא היה ברור עד הסוף מה לדעתם מיוחד במוצר שלהם.

אם אנסה לדייק, ההכרזה השאירה יותר מדי חורים בסיפור ויותר מדי פתח לספקולציות, הבחירה להפריד בין Storage Nodes ל Compute Nodes למשל, מנסה להתגבר על חלק מהחולשות המובנות בפתרונות HCI מדורות קודמים שהגבילו מאד את הלקוחות באופציות ההרחבה שלהם אבל אם ה Storage Node הוא בעצם Solid Fire וה Compute Node הוא בעצם ESXi Host, אז כל מה שהם עשו זה לדחוס הכל במארז יפה ולהלביש שכבה של אוטומציה לתוך ה vCenter Plug-In? כי אם כן אז אין כאן את פריצת הדרך שהם מבטיחים לנו.

netapp hci

גם לגבי חזון ה Data Fabric שלהם יש עדיין אי ודאות, איך המוצר החדש משתלב כאן והאם הוא תומך באופן מלא ביכולת Snap Mirror גם לשירותי ה SAN וגם לשירותי ה NAS  ואיך בכלל יראה בפועל פתרון ה NAS כי מצויין שהוא מתבסס על יכולות ONTAP ולא כמובן על ElementOS.

לקריאה נוספת אפשר לפנות לידידי רורי מקברייד שחבר ב NetApp A-Team

 https://ruairimcbride.wordpress.com/2017/06/05/setting-sail-for-uncharted-waters/

IBM Travel ban

 

במה שנקרא In other news, חברת IBM  בבריטניה הכריזה לאחרונה שכל נסיעה לאתר לקוח דורשת אישור מראש ובכתב, מדובר כרגע על חטיבה ספציפית בחברה, Global Technology Services, אבל זה צעד מאד מוזר בחברה חפצת חיים. לפי הכתבה מדובר בצעד להידוק חגורה אחרי 20 רבעונים רצופים של של ירידות במכירות וברווחיות אבל בחייאת, אי אפשר לעשות עסקים ככה וחייבת להיות דרך אחרת, אסור לחסוך כסף על חשבון האמצעי להרוויח כסף.

 

מחשבה אחת על “מיניפוסט – NetApp HCI and the IBM Travel ban

כתיבת תגובה