On-line community: new israeli blogs and blogging with MS-Word

בלוגים ישראלים

מדי פעם אני מציק כאן עם כל נושא התרומה לקהילה ומזכיר שבלוג זו דרך די פשוטה לחלוק ידע עם הקהילה ולתרום בצורה ברורה ומסודרת. אני שמח לכן לספר על שלושה בלוגים, אחד ותיק ושנים חדשים, שאני מקווה שתאהבו.

הראשון הוא בלוגר מאד ותיק ואני די מתבייש שהכרתי רק לאחרונה. אינטרנט ישראל הוקם על ידי רן בר זיק כבר ב 2008 ויש בו מאות פוסטים (רשמית הוא קורא לזה אתר ולא בלוג ולכן אלו לא פוסטים אלא מאמרים\כתבות\אייטמים אבל הי זה הבלוג שלי כאן אז אני קובע את החוקים). פוסט נחמד למשל הוא המבוא לג'נקינס ובאופן כללי התוכן מאד מגוון ממדריכים טכניים ממוקדים ועד פוסטים פחות טכניים על שיטות התמחור של חברות התעופה.

נעםר פתח עמוד טכני בבלוג שלו שאפשר למצוא כאן והפוסט הראשון כולל הסבר מצויין על HTTPS והצפנה א-סימטרית. בלוג האב הוא בלוג די שמאלני אז עוקבי הרגישים יותר לתוכן מסוג זה (את יודעת מי את!) מוזמנים לדלג להמלצה הבאה.

חבר קרוב שלי אדיר פתח בלוג חדש בימים האחרונים ולמרות שהוא לא כתב על טכנולוגיה עדיין אני מקווה שזה ישתנה (ושוב אני קובע את החוקים כי זה הבלוג שלי אז אני ממליץ גם על בלוג לא טכני, עדיין בכל אופן).

פרסום פוסטים ישירות באמצעות MS-Word

חלק מכם מכירים את חברי היקר ארי והשבוע שוב הצקתי לו שגם הוא חייב לפתוח בלוג ולמעשה חבל שלא פתח אחד לפני שנתיים כשיצא לדרך להרפתקה המטורפת שלו. בתזמון נהדר, השבוע פרסם מייקל קייד פוסט שמתאר כמה פשוט לקשר את MS Word אל WordPress על מנת לערוך את הפוסטים בדרך נוחה ב Word, גם כשאתה Offline, כולל עיצוב תמונות והכל, ואז לפרסם ישירות מוורד אל וורד-פרס. היכולת הזו נתמכת באופן מובנה בעוד כמה וכמה אתרי בלוגינג ולא מוגבלת רק לוורד-פרס אבל היות והבלוג שלי הוא בלוג וורד-פרס אז כמובן שזו האופציה שמעניינת אותי.

צריך להוסיף מעבר לפוסט של מייקל את הנושא של הגדרת הרשאות למי שמשתמש כמוני ב 2-factor authentication ולכן יש ליצור בהגדרות הבלוג ססמא עבור Word:

צריך ללחוץ על הצלמית בפינת המסך –

ולבחור את האופציה Security


בתוך Security צריך לבחור את Two-Step Authentication

ולאחר מכן באופציה Add new Application Password


מייקל הוא דוגמא מעולה לאנשים שחולקים את הידע שלהם עם הקהילה, הוא טכנולוג מוביל בחברת Veeam, חברת ב NetApp A-team, VMware vExpert וגם Cisco Champion ובאופן כללי אחלה גבר שבעולם והעובדה שהיה חייל בצבא הוד מלכותה ושחקן רוגבי מוסיפה לו כמובן קצת שיק קשוח ככה שהוא לא סתם איזה גיק מקלדת מנוזל. הבלוג הטכני שלו זכה בדרוג 44 המכובד בדירוג העולמי השנתי של vsphere-land. לאחרונה פרסם סדרה רבת חלקים על רפליקציה מבוססת Veeam וגם בנושא קרוב לליבי התחיל סדרה על Home automation.

לצערי הגישה לעושר האמיתי של שירותי Amazon Eco בארץ מוגבלת עד כדי כך שכיביתי את המכשיר שלי ואחרי תקופת צינון על המדף מסרתי אותו לגיסי בר המזל בעל המנוי האמריקאי פותח הדלתות והשירותים אבל לכל מי שיכול (ומוכן להתמודד עם ההשלכות על פרטיות), אלקסה היא תוספת מגניבה הביתה.

זה הכל הפעם,

אשמח לשמוע מה דעתכם!

שלכם,

ניר מליק

 

3 מחשבות על “On-line community: new israeli blogs and blogging with MS-Word

כתיבת תגובה