backup, security and running around tunnels

הטיסה הביתה היתה פחות נוראית, קודם כל תודה ל JetBlue שהטיסה איתם לניו-יורק היתה לא נוראית בכלל וטיסת ההמשך עם אל-על היתה קשוחה אבל נסבלת. לקראת הנחיתה בבית ניגש אלי אחד הדיילים ואמר שהגיע מברק (מברק!)  שהמזוודה שלי לא עלתה על הטיסה אז בנחיתה אני צריך לגשת לדלפק של אל-על לסדר את העניין. הייתי ממש מבואס כי הפעם ממש השקעתי במתנות ועמדתי כולי מבואס בתור לדלפק הזה. אחרי שמילאתי את הניירת הנדרשת, שניה לפני שיצאתי לתור המוניות, החלטתי לעבור ליד המסוע הרלוונטי לטיסה שלי רק ליתר בטחון, תארו לכם מה רבה היתה שמחתי לראות את המזוודה שלי שם, איזו הפתעה נעימה, מעניין איזה גליץ' מערכות גרם לדייל לקבל מברק (כן כן הוא אמר מברק!) שגוי?

בכל מקרה, הכנס עצמו בוגאס היה מעולה, מאד מעניין ומגוון, כמובן שלא כל הסשנים היו באותה רמה אבל בגדול אחלה אירוע. סיפרתי לכם בפוסט הקודם שיצאתי לרוץ אז זה היה ביום שני וביום שלישי יצאתי לרוץ שוב, הפעם ביחד עם הכנס כחלק מהאג'נדה הרשמית, בקבוצה של 150 רצים, עם די'גיי טישרטים וליווי משטרתי כדי לחסום לנו צמתים, היה ממש מגניב! אגב כל הריצות האלו, כמו כל הפעילויות בכנסים שלנו, מוקדשות להעלאת המודעות לארגון Charity: water שאנחנו תומכים בו, מוזמנים להעיף מבט ולתרום, ברכה עליכם ועל ביתכם!

סיפרתי לכם לא מזמן, לקראת הנסיעה הזו, גם על פרויקט המנהרות של אלון מאסק, אז הנסיעה המנהרות נחמדה ומרגישה קצת עתידנית אבל רק קצת כי למרבה הפתעתי ואולי אי הבנתי, הטסלות ממש ממש לא אוטונומיות, יש להן נהגים או במקרה שלי נהגת חביבה. אני לא יודע כמה היא צודקת ואני מקווה שהיא לא כי יש לי הרבה אמון בעתיד התחבורה האטונומית, היא טוענת שלעולם הרכבים במנהרות לא יהיו אוטונומיים לחלוטין. ראשית, כי הם עצמם לא מספיק חכמים ולא סומכים עליהם לנסוע בלי נהג שיפקח עליהם ושנית, כי הנוסעים לא מספיק חכמים וכל הזמן משנים את דעתם, רוצים לחזור למלון לקחת את הטלפון שהם שכחו או טועים בתחנה שהם ביקשו וכו'. בכל מקרה הנסיעה במסלול הקצר מהמלון למרכז הכנסים וחזרה יעילה ונעימה אבל כמובן שמאד מוגבלת במערכת המנהרות המאד מצומצמת בינתיים ובעומס מאד נמוך של מיעוט נוסעים.

השבוע הזה התחיל היום הגיבויים הבינלאומי, international backup day, שחל ב31 במרץ, ואמנם הפרק שוחרר בשבוע שעבר אבל לא מזמן התראיינתי לפודקסט "למה סייבר?!" והוא רלוונטי מאד לנושא גיבוי ושחזור, אשמח אם תאזינו

זוכרים שבקיץ סיפרתי לכם על פתרון ה GPT-in-a-Box  שלנו? אולי אתם לא זוכרים כי הסחתי את דעתכם עם סיפורים על רומניה אבל אני מזכיר לכם ללכת לקרוא את הפוסט ההוא כי החברים ב jfrog פירסמו מחקר שמדבר על הסיכונים במודלי LLM ומראים כמה קל להחדיר קוד זדוני לתוך מודלים שזמינים להורדה בריפו הכי פופולרי בתחום, Hugging face. אז שימרו על עצמכם, שימו לב למה אתם מורידים מאיפה ואם אתם צריכים עזרה דברו איתנו יש לנו הרבה מומחים בתחום שיודעים לבנות ביחד אתכם פרויקט GPT אירגוני משלכם בצורה בטוחה ונכונה, ביחד השמיים הם הגבול!

עוד בנושא אבטחה, הפרק האחרון בפודקסט של Nutanix Community מארחים השבוע את kasm ומדברים על אבטחת דפדפנים ואפליקציות

למי שמתעניין בקהילת השותפים של נוטניקס יש אתר יעודי ששמו next וזה כמובן גם שם הכנס השנתי שלנו שיערך השנה במאי בברצלונה למי מכם שעדיין לא נרשם. אגב למשתמשי נוטניקס בישראל יש גם קבוצת ווטסאפ די שקטה, אם אתם רוצים להצטרף דברו איתי אני במקרה מכיר את האדמין 😊

בברכת בשורות טובות,

שישובו כל החטופים והחטופות במהרה אמן וכל החיילים והחיילות בריאים ושלמים!

שלכם כרגיל,

ניר מליק

מחשבה אחת על “backup, security and running around tunnels

כתיבת תגובה